یزد - مسئول پایش ایستگاههای هواشناسی محیط زیست استان یزد گفت: با توجه به ورد سامانه گرد وغبار از ساعت یک بامداد گذشته هوای یزد در وضعیت ناسالم قرارگرفته است.

هوای یزد در وضعیت ناسالم قرارگرفت

سید مصطفی میرزاده در گفت وگو با خبرنگارقدس آنلاین اظهارداشت: با توجه به ورود سامانه گرد وغبار از غرب و شمال غرب به استان از ساعت یک بامداد گذشته هوای استان در وضعیت ناسالم قرارگرفته و ذرات معلق موجود در هوای استان در ابتدا به ۸برابر حد مجاز رسیده بود که هم اکنون این ذرات به ۳برابر رسیده و این روند احتمالا تا پایان روز ادامه خواهد داشت .

وی افزود: ایستگاه های پایش آلودگی ابتدا غلظت آلودگی ها را ۸برابر حد مجاز ثبت کردند که خوشبختانه این میزان هم اکنون کمتر شده و به ۳برابر رسیده ولی با این شرایط  هنوز هوا برای همه گروهها به صورت ناسالم می باشد.

میرزاده تصریح کرد : با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از سوی هواشناسی و در پیش بودن بادهای فصلی، یزد هم به مانند دیگر استان با این پدیده مواجه شده و این گرد وغبارها منشا داخلی دارد و از طرف غرب و شمال غرب به استان وارد شده و درصورتی که تداوم داشته باشد با تشکیل کمیته بحران در مورد اقدامات پیشگیرانه اطلاع رسانی خواهد شد. 

مسئول پایش ایستگاههای هواشناسی محیط زیست استان گفت : با توجه به وضعیت هوای استان تا حد امکان افراد مسن و سالمندان و کودکان از هرگونه تردد غیر ضروری خودداری نمایند و با توجه به پیش بینی های هوا شناسی امید است تاپایان امروز وضعیت هوای استان به شرایط مطلوب برسد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.